Aankoop van een camping

Indien u overweegt om een camping over te nemen in Frankrijk, dan kan u gebruik maken van onze gestructureerde begeleiding van de aankoop.

Daarbij analyseren we de volgende elementen:

1. Zijn de regels goed toegepast voor de aangeboden camping?
  • Gereglementeerd of niet-gereglementeerd (al dan niet met classificatie één, twee, drie, vier of vijf sterren)
  • Geldige campingvergunning aanwezig of camping aangemeld?
2. Past deze camping bij u?
  • Waarom deze camping?
  • Ervaring met campings of elders in het toerisme?
  • Locatie
  • Concurrentieanalyse
3. Geld
  • Schatting van de te verwachten omzet
  • Beoordeling van de vraagprijs
  • Noodzakelijke en wenselijke investeringen
  • Belangrijkste kostenposten
  • Eigen middelen & financiering: bedrijfsfinanciering, eventueel via een crédit-vendeur, huur-koop of met een privé-investeerder
4. Analyse van de bedrijfsvoering
  • Bedrijfsvorm: entreprise individuelle, SARL (eventueel andere vormen)
  • Sociale lasten & belasting: vennootschaps- of inkomstenbelasting; andere belastingen
  • Analyse kostenposten
  • Andere inkomsten?
  • Administratie: is voldaan aan verplichtingen?
  • Aansprakelijkheid: verzekerd of niet?
  • Contracten en personeel
5. Benadering van de doelgroep
  • Welke doelgroep bezet de camping nu; welke doelgroep past meer bij u?
  • Marketing: website, folders, wat nog meer, wat kan beter?
  • Petit restaurant, snack: de regels en hoe zijn die uitgevoerd in de praktijk bij deze camping
  • Drankjes/bar-service: licenties
  • Overige diensten: welke aanvullende diensten hebben zin, welke niet?
6. Conclusies
  • Toe aan een camping, ja of nee?
  • In Frankrijk?
  • Kan deze bestaande camping redelijk risicoloos worden overgenomen?
  • Voldoende cash en reserves?

Indien ja op alle antwoorden: ga verder met overname van een bedrijf.